اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 07 May 2024
اصحاب رسانه در هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه از بخش‌های مختلف زندان بندرعباس بازدید و با زندانیان گفت‌وگو کردند.
بازدید اصحاب رسانه در هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه از زندان بندرعباسبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، در جریان دومین روز برگزاری تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضاییه، خبرنگاران از بندهای مردان و زنان، کارگاه‌ها، سالن ملاقات، محل هواخوری و سالن‌های آموزشی  زندان بندرعباس بازدید و با زندانیان گفت‌وگو کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: رسانه‌ها یکی از راه‌های ارتباطی مردم و قوه قضاییه هستند که می‌توانند در انعکاس تصویر واقعی خدمات قوه قضاییه بسیار اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید وضعیت واقعی زندان‌های استان به تصویر کشیده شده است، افزود: زندان‌های ما بر اساس اصول نوین کیفرشناسی و جرم‌شناسی اداره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: ارتباط بین زندانیان با زندانبانان ارتباط خوبی است. برای زندانبانان آینده زندانی و اصلاح و تربیت آنها مهم است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: در زندان روانشناس و کارشناس مذهبی حضور دارند. برنامه‌های آموزشی، سواد آموزی، کمک به ادامه تحصیل زندانیان اجرا می‌شود.

قهرمانی گفت: کرامت زندانی برای ما بسیار با اهمیت است و ما تمامی مددجویان را افرادی شریف می‌دانیم که به دلیل یک غفلت یا اشتباه وارد زندان شده‌اند.

 اشتغال ۱۵۷۳ زندانی در هرمزگان

وی از وجود ۵ هزار و ۱۵۶ مددجو در زندان‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۶ مددجو زن و مابقی مرد هستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: همچنین هزار و ۵۷۳ زندانی در استان دارای شغل هستند و از مشاغلی که در زندان انجام می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند.



خبرنگار: محسن ولی زاده


نام:
ایمیل:
* نظر: