اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 April 2024
قزاقستان ساخت یک خط لوله نفت در دریای خزر را بررسی خواهد کرد.
قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، خبرگزاری روسی اینترفکس روز پنجشنبه به نقل از وزارت انرژی قزاقستان، گزارش کرد که این تولیدکننده عضو اوپک پلاس، در حال بررسی ساخت یک خط لوله نفتی دیگر از آتیراو به کوریک، در میان مدت است.

طبق گزارش اینترفاکس، وزارت انرژی قزاقستان افزود: امکان احداث خط لوله نفت از کف دریای خزر هم بررسی خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد: قزاقستان همچنین می‌تواند ارسال محموله‌های نفتی از دریای خزر را برای مطابقت با ظرفیت بندر آکتائو، افزایش دهد.

قزاقستان صادرات نفت خام خود را در سال گذشته افزایش داده است و انتظار دارد در سال ۲۰۲۴ هم به افزایش صادرات خود ادامه دهد.

بخش عمده صادرات نفت خام قزاقستان در حال حاضر توسط شبکه کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) انجام می‌شود. خط لوله CPC از سواحل خزر در شمال غربی قزاقستان تا بندر نووروسیسک در سواحل دریای سیاه روسیه امتداد دارد و ۸۰ درصد از صادرات نفت خام قزاقستان را منتقل می‌کند.

قزاقستان از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، بالاتر از سهمیه تولید نفت خود تحت توافق اوپک پلاس، نفت تولید کرده است. این کشور بارها گفته که متعهد به رعایت و جبران مازاد تولید قبلی است.

وزارت انرژی قزاقستان ابتدای هفته جاری اعلام کرد: قزاقستان در مارس، ۱۳۱ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه اوپک پلاس خود، نفت تولید کرده است. این کشور تمام تلاش خود را برای عمل به تعهداتش و جبران مازاد تولید سه ماهه اول، انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس که بر تحولات بازار نفت و کاهش تولید این گروه نظارت می‌کند، در نشستی که اوایل ماه میلادی جاری داشت، هیچ تغییری را در سیاست تولید توصیه نکرد اما خاطرنشان کرد رعایت سهمیه تولید، باید بهبود یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: