اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 06 March 2024
طی نشستی با حضور مدیران وزارت امور خارجه و رئیس و اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه نیرو، ظرفیت‌ تبادلات بین‌المللی حوزه پژوهش، فناوری و آموزشی پژوهشگاه نیرو بررسی شد.
بررسی ظرفیت‌ تبادلات بین‌المللی حوزه پژوهش، فناوری و آموزشی پژوهشگاه نیروبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،"مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه در زمینه‌های مختلف حوزه آب و برق، به ماموریت این مجموعه در خصوص پیگیری دیپلماسی آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: هم اکنون این پژوهشگاه، از ظرفیت و پتانسیل لازم برای تبادلات علمی و فناورانه و نیز تبادل پژوهشگر برخوردار است.

وی افزود: پژوهشگاه نیرو به عنوان هاب صنعت آب و برق با دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش بنیان است و این قابلیت را دارد که  این مراکز را با مراکز علمی و دانشگاهی خارج از کشور متصل کند.

"محمدرضا ناظری" مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشگاه نیرو، احصای این توانمندی‌ها توسط پژوهشگاه و امور بین‌الملل وزارت نیرو و اعلام به امور خارجه را خواستار شد.

وی اظهار کرد: در پژوهشگاه نیرو ظرفیت بزرگی برای دیپلماسی انرژی کشور احساس می‌شود که در صورت احصا و اعلام این توانمندی‌ها به امور خارجه، همکاران این وزارتخانه، توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه اعلام شده را در مذاکرات خارجی مطرح و عملیاتی خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: