اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 07 December 2022
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به کاهش 7 درصدی ذخیره آب در سدهای استان طی سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، گفت: در حال حاضر تنها 19 درصد مخازن سدهای استان پر است، در حالی که این رقم در سال گذشته 26 درصد بوده است.
کاهش 7 درصدی ذخیره آب در سدهای خراسان رضویبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "علیرضا طاهری" در خصوص حجم آب ذخیره شده در سدهای استان با شروع سال آبی جدید، اظهار کرد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان طی سال گذشته 410 میلیون مترمکعب بوده که در سال جاری به 296 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر تنها 19 درصد مخازن سدهای استان پر است در حالی که این رقم در سال گذشته 26 درصد بوده است؛ بنابراین در سال جاری با کمبود 7 درصدی ذخیره آب در سدهای استان نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم.

وی افزود: حجم آب ورودی به سدهای استان از ابتدای امسال 69.36 میلیون مترمکعب بوده و این میزان از ابتدای سال آبی جاری 8.08 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون 741 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان 128 میلیون مترمکعب شده است.

وی افزود: طی 9 سال گذشته توانسته‌ایم بیش از 15 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان را با کمک تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و حمایت بخش قضایی مسدود کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: