اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - 09 September 2022
وزیر فرهنگ در مراسم افتتاح «خانه هنر» مسجد سلیمان با بیان اینکه نگاه دولت مردمی در حوزه فرهنگ، بسط عدالت فرهنگی است گفت: همه نقاط ایران از استعدادهای درخشانی در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر برخوردار هستند که اگر شرایط و امکانات مناسب مهیا باشد، شاهد رشد و تعالی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.
اسماعیلی:نگاه دولت در حوزه فرهنگ بسط عدالت فرهنگی استبه گزارش عصرپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در آیین گشایش خانه هنر مسجدسلیمان افزود: میراث شهدا در حوزه فرهنگ و هنر این است که از این ابزار برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم و مسجدسلیمان با این قدمت تاریخی تمدنی و فرهنگی در این مسیر می‌تواند پیشرو باشد.

وی بیان کرد: معتقدیم همه نقاط ایران این استعداد را دارند که اگر شرایط را مهیا کنیم شاهد رشد و تعالی در فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

اسماعیلی گفت: دولت مردمی سیزدهم در سال نخست فعالیت خود تلاش کرد بخشی از این ماموریت عدالت را به نحو احسن پیش ببرد و برای اینکه پیشرفت اتفاق افتد باید حضور میدانی داشته باشیم، و این انگیزه را برای عمران و آبادانی صدچندان می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه این فکر در دولت سیزدهم به نقطه عمل رسیده و دولت در پایان سال اول، وقتی می‌خواهد صحبت کند، از یک کارنامه در بخش‌های مختلف سخن به میان می‌آورد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خوزستان و مسجدسلیمان گفت: امیدواریم خانه هنر مسجد سلیمان منشا رشد و تعالی فرهنگی هنری در این شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از زیرساخت‌ها ، منابع انسانی هستند که باید با نگاه متعالی در خدمت فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز باید مسیری را که شهدا برای ما باز کرده و به میراث گذاشتند، در بخش‌های مختلف آن را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم آنچه شایسته بزرگی و عظمت مردم این منطقه است انجام دهیم افزود: اقدامات شایسته دیگری هم در این شهرستان آغاز شده که ادامه پیدا خواهد کرد یا با این سفر آنها را شروع خواهیم کرد.

گفتنی است، پروژه «خانه هنر» مسجدسلیمان با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرد. همچنین اعتبار هزینه شده برای این پروژه سه میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان بوده و دارای اتاق‌های اداری و فرهنگی، سالن اجتماعات ۴۰۰ نفره، سالن جلسات، سرسراها نمازخانه، فضاهای خدماتی و بهداشتی است.

اسماعیلی:نگاه دولت در حوزه فرهنگ بسط عدالت فرهنگی است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که به منظور بازدید از وضعیت خدمات رسانی به زوار اربعین از دیروز به استان خوزستان سفر کرده است در ساعات ابتدایی دومین روز سفر استانی خود با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز  دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیلی:نگاه دولت در حوزه فرهنگ بسط عدالت فرهنگی است

وزیر فرهنگ همچنین پیش از ظهر امروز از مرقد مطهر دانیال نبی در شهرستان شوش بازدید به عمل آورد.

وی پس از بازدید از مرقد مطهر دانیال نبی گفت: با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توسعه مرقد دانیال نبی در دستور کار  قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی:نگاه دولت در حوزه فرهنگ بسط عدالت فرهنگی است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ همچنین در ادامه سفر استانی خود به استان خوزستان با حضور در یادمان شهدای شهرستان مسجدسلیمان به مقام شامخ شهدای گمنام و شهید نوجوان بهنام محمدی ادای احترام کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: