اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 15 October 2019
عملیات اجرایی پروژه توسعه پست 230.63 کیلوولت شهدای نفوت صومعه‌سرا با 320 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت پست نفوت صومعه‌سرا

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه­‌ای گیلان گفت: این پروژه در راستای شناسایی، امکان‌سنجی و ارائه الگو به ‌منظور جابه‌جایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی و با هدف افزایش ظرفیت، بالابردن ضریب اطمینان، پایداری شبکه و اصلاح افت ولتاژ انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه افزایش ظرفیت پست شهدای نفوت صومعه سرا در دو فاز افزود: در اجرای فاز اول این پروژه، یک دستگاه ترانس 160 مگاولت آمپری جایگزین ترانس 125 مگاولت آمپری و دو دستگاه ترانسفورماتور کمپکت جایگزین ترانسفورماتورهای کمپکت موجود خواهد شد و در فاز دوم یک دستگاه ترانس 160 مگاولت آمپری جایگزین ترانس 125 مگاولت آمپری می‌شود. به عبارتی ظرفیت این پست از 250 مگاولت آمپر به 320 مگاولت آمپر افزایش داده شده و در مجموع 70 مگاولت آمپر به ظرفیت پست 230.63 کیلوولت شهدای نفوت صومعه‌سرا افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه­‌ای گیلان با بیان اینکه اين طرح با استفاده صد درصدي از تجهيزات ساخت داخل انجام می­‌شود، گفت: پروژه توسعه پست 230.63 کیلوولت نفوت شهدای صومعه سرا با اعتباری معادل 320 میلیارد ریال اجرا می­‌شود که فاز اول آن آبان ماه جاری و فاز دوم آن تا پایان امسال اجرایی و به بهره­‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است پست 230.63 کیلوولت شهدای نفوت صومعه‌سرا تغذیه پست­‌های 63 کیلوولت صومعه‌سرا، شهید قلی پور رشت، فومن، شفت، ماسال، طالقانی رشت و جنوب رشت و تامین برق مطمئن و پایدار قسمت­‌هایی از شهر صومعه‌سرا را بر عهده دارد و تغذیه این پست از طریق خطوط 230 کیلوولت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گیلان و پره سر انجام می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: